Rekrutacja do przedszkola

http://edukacja.warszawa.pl/dla-ucznia-i-rodzica/rekrutacja/przedszkolaki/14143_rekrutacja-do-przedszkoli-oddzialow

 

 

Harmonogram postępowania rekrutacyjnego i postępowania uzupełniającego do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych
w szkołach podstawowych na rok szkolny 2021/2022

           

L.p.

Etap/czynność

Rozpoczęcie - Zakończenie

Liczba dni zadania

Uwagi

od

do

Terminarz

Data

Zdarzenie

 

Harmonogram rekrutacji do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych w roku szkolnym 2021/2022

Kontynuacja edukacji przedszkolnej

od 23 lutego

(wtorek)

do 1 marca

do godz. 16.00

(poniedziałek)

Złożenie potwierdzenia o kontynuowaniu przez dziecko wychowania przedszkolnego w kolejnym roku szkolnym.

Postępowanie rekrutacyjne do przedszkoli i oddziałów przedszkolych w szkołach podstawowych

2 marca

godz. 13.00

Udostępnienie w systemie rekrutacyjnym oferty przedszkoli i szkół podstawowych.

od 2 marca
od godz. 13.00

18 marca
do godz. 20.00

Zapisy w SYSTEMIE - rodzice dzieci urodzonych w latach 2018-2015 i dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym wypełniają elektroniczny wniosek o przyjęcie

od 2 marca

od godz. 13.00

do 19 marca

do godz. 16:00
(piątek)

Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.

Rodzice przekazują za pośrednictwem elektronicznego systemu rekrutacji skany podpisanego elektronicznie wniosku i dokumentów/oświadczeń potwierdzających kryteria lub składają w przedszkolu/szkole pierwszego wyboru wersje papierowe tych dokumentów.

23 kwietnia
godz. 13.00
(piątek)

Opublikowanie list dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.

od 23 kwietnia

od godz. 13.00
(piątek)

do 29 kwietnia

do godz. 16.00
(czwartek)

Potwierdzenie woli zapisu dziecka do przedszkola/szkoły, do której zostało zakwalifikowane.

4 maja
godz. 13.00
(wtorek)

Opublikowanie list dzieci przyjętych i nieprzyjętych.

Procedura odwoławcza

od 4 maja

W terminie 7 dni od dnia opublikowania list dzieci przyjętych i nieprzyjętych rodzic może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.

 

W terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia rodzic może wnieść do dyrektora przedszkola/szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej.

 

Postępowanie uzupełniające do przedszkoli i oddziałów przedszkolych w szkołach podstawowych

16 czerwca
godz. 16:00
(środa)

Opublikowanie w systemie rekrutacyjnym wykazu wolnych miejsc.

od 16 czerwca

od godz. 16:00
do 21 czerwca
do godz. 20:00

Zapisy w SYSTEMIE - rodzice wypełniają elektroniczny wniosek o przyjęcie

od 16 czerwca
od godz. 16:00
do 22 czerwca
do godz. 15:00

Złożenie wniosku o przyjęcie do przedszkola wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
Rodzice przekazują za pośrednictwem elektronicznego systemu rekrutacji skany podpisanego elektronicznie wniosku i dokumentów/oświadczeń potwierdzających kryteria lub składają w przedszkolu/szkole pierwszego wyboru wersje papierowe tych dokumentów.

25 czerwca
godz. 13:00

Opublikowanie listy dzieci zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych w postępowaniu uzupełniającym.

od 25 czerwca
od godz. 13:00
do 1 lipca
do godz. 16:00

Potwierdzenie woli zapisu dziecka do przedszkola/szkoły, do której zostało zakwalifikowane w rekrutacji uzupełniającej.

2 lipca
godz. 13:00

(piątek)

Opublikowanie listy dzieci przyjętych i nieprzyjętych w postępowaniu uzupełniającym.

od 2 lipca

Procedura odwoławcza.

31 sierpnia

Opublikowanie w SYSTEMIE informacji o wolnych miejscach.

         

 

 

 

ADAPTACJA DZIECKA W PRZEDSZKOLU

Drogi Rodzicu!!!

* Najważniejsze jest abyście nauczyli Wasze dziecko samodzielnego wykonywania jak największej liczby czynności, na przykład samodzielnego jedzenia, zakładania bucików, spodni, kurteczki, informowania wychowawczyni o swoich potrzebach. Bardziej samodzielne dzieci zwykle przeżywają mniej lęków, bo nie są tak zależne od innych, oraz widzą, że sobie radzą w sytuacjach, gdy inne dzieci muszą prosić o pomoc.

* Powiedzcie dziecku, że wiecie, jak trudne jest rozstawanie się z bliskimi. Zróbcie to jednak w taki sposób, by wyrazić zrozumienie i akceptację dla jego uczuć, ale nie przesadne współczucie! Staraj się być konsekwentny i nie przerywaj rytmu chodzenia do przedszkola, gdyż to przedłuża okres adaptacji. Dzięki temu dziecko zrozumie, że przedszkole to jego obowiązek, a wkrótce wielka przyjemność.

*  Możecie również zaaranżować spotkania w parku lub zaprosić do domu inne dziecko, które chodzi do tego samego przedszkola. W ten sposób Wasza pociecha może poczuć się mniej samotna, gdy pozostanie sama.


* Czytajcie z nim książeczki dla dzieci o pójściu do przedszkola, bawcie się w udawane wycieczki przedszkolne, spożywanie posiłku w przedszkolu, zwracajcie się do niego jako do przedszkolaka.


* Musicie przygotować się na to, że dziecko teraz będzie bardziej zmęczone i rozdrażnione. Nie oznacza to jednak, że jest mu w przedszkolu źle, tylko, że nie przyzwyczaiło się jeszcze do niego. Pozwól dziecku zabrać do przedszkola ulubioną zabawkę, dzięki której wzrośnie jego poczucie bezpieczeństwa.


* W okresie adaptacyjnym dziecko może stać się bardziej nerwowe i płaczliwe. Rodzice powinni wówczas wykazać się wyrozumiałością i uzbroić w cierpliwość, nie poddawać się emocjom, a przede wszystkim nieustannie zapewniać malucha o swojej miłości.


* Skupcie się na pozytywach, które mogą je spotkać w przedszkolu (np. mówiąc "Słyszałam, że w  tym tygodniu idziecie na wycieczkę do parku szukać jesieni!"), a nie negatywach ("Może wcale nie będziesz tak tęsknił?”). Nie pozwólcie, by zbyt długo zamartwiało się możliwymi nieszczęściami, które mogą je tam spotkać.


* Bądź słowny i przychodź po dziecko o tej porze, o której się umówiłeś z dzieckiem. Powiedz dziecku, kiedy i przez kogo będzie odebrane z przedszkola. Określ czas: po obiedzie, po podwieczorku. Kiedy wychodzicie z przedszkola pocałujcie swoje dziecko, przytulcie je na moment i radośnie powiedzcie: baw się dobrze - do zobaczenia! Nie znikajcie też bez pożegnania - to ułatwia sprawę tylko Wam, nie dziecku.


* Nie przedłużajcie rozstania i nie wracajcie parę razy - to bardzo utrudnia dziecku rozstanie.

* Dziecko najlepiej przekaż pani lub odprowadź do sali z „buziakiem” na koniec i zaufaj, że panie zaopiekują się Twoją pociechą, zainteresują malca czymś ciekawym i zachęcą do wspólnej zabawy.

* Nigdy nie wyśmiewajcie lęków dziecka przed rozstaniem; nie gańcie też ani nie karzcie dziecka za nie.

* Porozmawiaj z dzieckiem o nowej sytuacji i traktuj chodzenie do przedszkola jako naturalną rzecz (taką jak chodzenie mamy i taty do pracy). Staraj się nie wątpić przy dziecku w sensowność swojej decyzji o wysłaniu go do przedszkola.

* Nie wolno ustępować maluchowi, który płacze i protestuje. Jeżeli raz ustąpimy, np.: „dobrze, dziś zaprowadzę Cię do babci, ale jutro już nie będziesz płakać, jak przyprowadzę cię do przedszkola” – pokażemy mu, że tak naprawdę to nie musi chodzić do przedszkola, gdyż mama i tata zawsze znajdą jakieś rozwiązanie. A w ten sposób okres adaptacyjny przeciągnie się w nieskończoność.

* Zauważaj najmniejsze sukcesy już od pierwszych dni i chwal za dzielność.

* Nie wypytuj natarczywie o to, co się wydarzyło w przedszkolu tylko pozwól mówić dziecku o tym, co jest dla niego ważne i o czym samo chce powiedzieć.

* Zorganizuj poranek tak, żeby się nie spieszyć – miej czas na poranne przytulanie, porozmawiaj w drodze do przedszkola, jaki fajny dzień przed Wami - mamy i taty w pracy, a dziecka w przedszkolu

* Nie zamartwiaj się w domu i w pracy, jeśli rozstanie z dzieckiem było ciężkie. Dzieci, po wyjściu rodzica uspokajają się bardzo szybko i zaczynają się bawić.

* Nie podejmuj za dziecko decyzji dotyczących jedzenia. Jeśli nie ma alergii na pokarmy, zachęcaj je do ich zjadania. Dzieci często zapominają, że czegoś nie lubią i w towarzystwie rówieśników zjadają wszystko.

* Daj sobie i maluchowi czas na oswojenie się z trudną sytuacją i przeżywanie trudnych emocji.

Postarajmy się wspólnie, aby pobyt w przedszkolu był jednym
z najradośniejszych okresów w życiu każdego dziecka.

                Opracowanie psycholog A.Gromek


r

 

Powered by CouchCMS